De 'second opinion' van Technisch advies als laatste duwtje in de rug

  • schilder-vakman: Glenn Vervalle
  • schildersbedrijf: Paintura
  • opdracht: buitenmuren van deels gerenoveerde en deels bijgebouwde villa grondig onder handen nemen
  • technische uitdaging: een combinatie van oude, vochtbelaste stenen met nieuwe stenen die nog kampten met zoutdoorbloeding
  • verwachting van de eindklant: geen haastwerk, maar een high-end afwerking
Glenn vervalle PS04

Ik wist zelf dat drastische voorbereidingen nodig waren

Glenn Vervalle: “Ter plekke ontdekte ik al meteen dat een grondige voorbereiding de eerste, noodzakelijke stap zou zijn: alle verf diende van de muren verwijderd te worden, alle plamuursel moest weg – strippen tot op de blote baksteen dus.

Bovendien was er sprake van diverse ondergronden, wat het verhaal technisch al helemaal uitdagend maakte. Daarom ging ik eerst te rade bij Dempsey D'haene, mijn vaste technisch adviseur bij BOSS paints.”

Offerte volgens technisch advies overlopen met klant

Glenn Vervalle: “Ik maakte mijn offerte op volgens de verfsystemen in het technisch advies. Samen met de klant werd alles grondig overlopen: welke werken moesten er gebeuren en waarom?

Het kan voor de klant drastisch lijken om alle plamuursel en voegwerk eruit te slijpen, maar eigenlijk is het dat niet: je zet de muren volledig in orde. Als het al niet goed zit aan de basis, dan zal het resultaat er ook naar zijn.”

Glenn vervalle PS15
“Ook al kan ik op basis van mijn eigen ervaring intussen grotendeels de pijnpunten voorspellen, toch betekent een technisch advies nog altijd een meerwaarde voor de klant.”
Glenn Vervalle Bedrijfsleider van schildersbedrijf Paintura
Glenn vervalle PS03

Tweede opinie stelt de klant gerust

Dempsey D'haene: “De klant heeft mij ook gecontacteerd. Gezien de omvang van het project had hij nood aan een tweede opinie. Door aandachtig naar mijn visie te luisteren, besefte hij dat die volledig gelijkliep qua kennis en expertise.

Mijn overtuigingskracht, in combinatie met die van Glenn, stelde hem uiteindelijk gerust: geen loze praatjes, wij kenden onze stiel. En de opdracht werd over de hele lijn goedgekeurd.

Het is niet zo dat ons advies de doorslag geeft. Wij geloven in onze schilders en in hun vakmanschap. Maar twee gefundeerde meningen samen geven de klant soms dat laatste duwtje in de rug. Dat vertrouwen is trouwens ook de reden waarom we achteraf nooit controleren of de schilder ons advies heeft opgevolgd: daar gaan we vanuit.”

Glenn vervalle PS01

Het rapport van technisch advies geeft de klant vertrouwen

Glenn: “Bij elke nieuwe opdracht voor buitenschilderwerk ga ik steevast bij Dempsey te rade. Dat is het fijne aan zo’n vaste technisch adviseur: je kent en vertrouwt elkaar, dat schept een band.

En ook al kan ik op basis van mijn eigen ervaring intussen grotendeels voorspellen welke pijnpunten hij zal aanwijzen, zijn advies betekent nog altijd een meerwaarde voor de klant.

Het rapport oogt ook fraai – met al die foto’s, tekst en uitleg – waardoor zo’n technisch advies veel vertrouwen inboezemt.”

Dempsey
“Mijn overtuigingskracht, in combinatie met die van Glenn, stelde de klant uiteindelijk gerust. En de opdracht werd over de hele lijn goedgekeurd.”
Logo gevelgarantie 2023 400x500 NL

10 jaar garantie als extra verkoopargument

Dempsey D'haene: Sommige schilders voelen nog schroom om voor technisch advies bij ons aan te kloppen. Maar, zoals reeds gezegd, met z’n tweeën sta je sterker. Samen delen we onze jarenlange, specifieke ervaringen en als pluspunt is er nog de tienjarige garantie als de schilder onze handelswijze volgt. Van een extra verkoopargument gesproken!”

Ben je overtuigd?

Klant worden